PURSISEURALAISET ISOSSA KONKASSA 14.8.2010

Pursiseuran jäsenet kokoontuivat ohjelman mukaisesti Savusauna/ rantakalailtaan Isoon Konkkaan.
Iso Konkka on saari keskeisellä Juojärvellä, aivan veneilijöille hyvin sopivan laivareitin varrella.
Saunan ja tarjoilun järjestivät seuran jäsenet Valto ja Tuula Holopainen.

Ohjelma:

- telakoituminen laituriin
 - kuohuviinit tervehdyksillä
 - läsnä olevat esittelivät itsensä
 - naisten savusaunominen
 - miesten savusaunominen
   - kommodori Esa osoittautui mestarisaunojaksi, tultuaan myöhemmin saunasta kuin toiset kertoi
     löytäneensä savusaunan ”sydämen”
- rantakalan samana aamuna pyydetyistä Juojärven muikuista keitti saaren isäntä Valto
- syöminen aloitettiin tunnetulla lauseella ”hölökynkölökyn” ja jatkettiin ”hölökympähyvinniinkölökyn”
-
- syömistä jatkettiin jälkiruokien ja lisukkeiden kanssa niin kauan että tuli pimeä
- Isäntä Valto etsi Tuula emännän avustukselle erilaisia ulkotulia, kuten ladattavan lyhdyn, 2 -3 myrskylyhtyä, muutaman kynttilän jne.
- Lehdon Ollin Lulu-koira oli koko ajan aivan rauhallinen
- tulien sytyttyä harvinainen sade yllätti ja piti siirtyä räystäiden alle. Paviljongin katto kun alkoi myös läpäistä vettä.
- pimeä ja sade antoi potkua pois lähtemiselle ja muut veneet lähtivätkin, mutta GEMINI jäi vielä yöksi
Mukana oli kaikkiaan 16 seuran jäsentä ja ulkojäsentä, sekä LULU
Tilaisuudessa myös tehtiin päätös aloitteesta Taivallahden kanavan sähkölinjan nostamiseksi.

Teksti ja 1.kuva Valto Holopainen
kuvat 2 - 4 Jari Airaksinen